THE LANGUAGE OF SYMBOLS

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Song Mingyu, Drawing Trace / Acrylic on paper / 133×1245cm / 2019-2020

From sending letters, to emails, and live texting, modern technology has witnessed great changes in our methods of communication, drastically shaping the way we connect with each other. Not only are we faced with tidal waves of information, we have furthermore adapted our ways of getting messages across — think in terms of acronyms, emojis, and other symbolic replacements for otherwise long masses of text.

De l’envoi de lettres aux courriels, en passant par les textos instantanés, les nouvelles technologies ont boulversé nos modes de communication et profondément transformé la façon dont nous nous lions les uns aux autres. Non seulement nous sommes submergés par des raz-de- marée d’informations, mais nous avons également adapté notre manière de transmettre des messages - voyez les acronymes, les emojis et autres substituts symboliques aux longs textes.

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Song Mingyu, Wave Wave Wave Part 5-02_Acrylic on Canvas, 73×61cm, 2022

Featured in this week’s FOCUS newsletter, South Korean artist Mingyu Song believes that signs and symbols hold the potential to produce coherent meaning, and are destined for functions other than abbreviations in speech. For him, motifs and codes are not just abstract numbers, but vessels which are capable of narrating cultural and social meaning. More importantly, the artist seeks to navigate the turbulent relationship between man and technology, in order to determine the ways in which a harmonious existence between language and symbols can exist.

En vedette de la newsletter FOCUS de cette semaine, l'artiste sud-coréen Mingyu Song estime que les signes et les symboles ont le pouvoir de créer un sens cohérent et sont voués à des fonctions plus complexes que la simple abréviation de discours. Pour lui, les motifs et les codes ne sont pas seulement des chiffres abstraits, mais des vaisseaux capables de porter une véritable valeur culturelle et sociale. Plus important encore, l'artiste cherche à explorer la relation turbulente entre l'homme et la technologie, afin de déterminer les voies d'une existence harmonieuse entre le langage et les symboles.

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Song Mingyu, The Atlantic at the edge of a swimming pool - Do you remember this romance?, PVC pipe, acrylic, steel, Dimensions variable, 2016

Beginning in 2016, Song’s SFD (Science Fiction Drawing) Project “translates today’s landscape into signs and symbols” all the while disguising themselves as abstract shapes. Making use of state-of-the-art technology and computer graphics, Song pieces together these abstract motifs to recreate fantastical scenes from movies and novels. In the artwork series, ‘The Atlantic at the Edge of the Swimming Pool’, the artist creates moments of explosion that remind the viewer of scenes taken from a comic book. By gazing upon these fragmented algorithms, action is frozen in time — and the repetition of patterns of both organic and geometric structures emphasize the dream-like quality of the acrylic painting. Coupled with seemingly nonsensical titles such as “The Combination of Metal and Sugar”, “Unfolded Moon”, the use of a bright color palette alters the viewer’s perception of reality, and creates a futuristic landscape before our eyes, as never seen before.

Débuté en 2016, le projet SFD (Science Fiction Drawing) de Song " transpose le paysage d'aujourd'hui en signes et symboles " tout en se déguisant en formes abstraites. Faisant appel à des technologies de pointe et à l'infographie, Song assemble ces motifs abstraits pour recréer des scènes fantastiques de films et de romans. Dans sa série d'œuvres "The Atlantic at the Edge of the Swimming Pool", l'artiste produit des explosions qui évoquent des scènes tirées tout droit d’une bande dessinée. En observant ces algorithmes fragmentés, l'action est figée dans le temps - et la répétition de motifs de structures organiques et géométriques souligne la qualité onirique de la peinture acrylique. Avec des titres à première vue insensés tels que "The Combination of Metal and Sugar" ou "Unfolded Moon", le recours à une palette de couleurs vives transforme la perception de la réalité du spectateur et crée sous nos yeux un paysage futuriste inédit.

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Song Mingyu, ISLAND OASIS Exhibition at Space ccae 02/10 - 31/10/2021

To fuse the bond between man and technology, Song uses acrylic paint to manually recreate the graphic symbols and signs that are generated digitally. This insistence on the manual process and thus rejection of reliance upon technology demonstrates the artist’s appreciation of physical creation. In his work, ‘Speed of Darkness’ (2017), Song applies acrylic onto the canvas to create multi-color splashes of paint, which contrast the geometric lines and patterns in the painting. This ‘humanization’ and introduction of irregularity conveys Song’s emphasis on the subjective thought process and illustrates the absurdist essence of his paintings. We furthermore catch a glimpse of this idea in Song’s installation, ‘A Day in the Life of a Mental Laborer’ (2017) where materials such as acrylic, stainless steel, and string are combined to mimic the process of thought. The overlay of translucent red and yellow circles connected with string allude to the interconnectivity of ideas. Furthermore, the bright yellow lines that intersect the artwork take the form of a beam of light, as if implying a moment of sudden epiphany. Ultimately, with his exploration of different modes of creation, Song’s artwork envisages a hopeful future where different artistic methods, ideas, and techniques can be fused together to create complex and compelling meaning.

Pour fondre le rapport entre l'homme et la technologie, Song utilise de la peinture acrylique pour recréer manuellement les symboles graphiques et les signes qui sont générés numériquement. Cette importance accordée au processus manuel et le rejet de la dépendance à la technologie démontrent que l'artiste valorise la création physique avant tout. Dans son œuvre "Speed of Darkness" (2017), Song appose de l'acrylique sur la toile pour réaliser des éclaboussures de peinture multicolores, qui contrastent avec les lignes et les motifs géométriques du tableau. Cette " humanisation " et cette introduction de la notion d'irrégularité traduisent l'accent mis par Song sur le processus de pensée subjectif et illustrent l'essence absurde de ses peintures. Nous entrevoyons par ailleurs cette idée dans l'installation de Song, " A Day in the Life of a Mental Laborer " (2017), où divers matériaux tels que l'acrylique, l'acier inoxydable et la ficelle sont conjugués pour imiter le processus de la pensée. La superposition de cercles rouges et jaunes translucides reliés par de la ficelle fait allusion à l'interconnexion des idées. En outre, les lignes jaune vif qui traversent l'œuvre prennent la forme d'un faisceau lumineux, comme si elles suggéraient un moment de soudaine épiphanie. En fin de compte, en explorant différents modes de création, l'œuvre de Song envisage un avenir prometteur où différentes méthodes, idées et techniques artistiques peuvent être fusionnées pour donner vie à une interprétation artistique complexe et captivante.

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Song Mingyu, ISLAND OASIS Exhibition at Space ccae 02/10 - 31/10/2021

Written by Rose Wei